Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2022 09:40 - Древни Цивилизации от Арабския полуостров до Сирийската пустиня
Автор: virtu Категория: Тя и той   
Прочетен: 510 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ancient Civilizations Arabian Peninsula to the Syrian Desert https://www.youtube.com/watch?v=0pUVh3O21iw От Арабския полуостров разглеждаме древен път на керваните през пустинята до Сирия. ; По пътя няколко тучни оазиса в иначе безплодната сирийска пустиня идват на помощ под формата на Мариб и Петра, мястото на голямата гробница на Аарон, изсечена в скала, заедно с красивия град Палмира в Сирия . Ранно развитие През Периода от средата на 2-ро хилядолетие пр. н. е. до началото на нашата ера обществата в Западна Азия, Средиземноморието, Китай и Индийския субконтинент развиват големи транспортни мрежи за търговия. Един от начините, които улесняват търговията на дълги разстояния, е преносът и опитомяването на товарни животни. Организираните кервани, през 2-ро хилядолетие пр.н.е., могат да пренасят стоки на голямо разстояние, тъй като фуражът има по пътя. Опитомяването на камилите позволи на арабските номади да контролират търговията с подправки и коприна от Далечния изток до Арабския полуостров. Караваните са били полезни в търговията на дълги разстояния предимно за превоз на луксозни стоки, транспортирането на по-евтини стоки на големи разстояния не е било печелившо за каравани. С продуктивното развитие на технологиите за желязо и бронз започват да се издигат по-нови търговски пътища, разпространяващи иновациите на цивилизациите. Морска търговия Доказателствата за морска търговия между цивилизациите датират най-малко от две хилядолетия. Навигацията е била известна в Шумер между 4-то и 3-то хилядолетие пр. н. е. и е била позната на индийците и китайците преди шумерите. Египтяните са имали търговски пътища през Червено море, внасяйки подправки от „Земята на Пунт“ (Източна Африка) и от Арабия. Еволюция на индийските търговски мрежи. Основната карта показва маршрутите от времето на Моголите, A показва основните праисторически културни течения, B: маршрути преди Мауриан, C: Маршрути Мауриан, D: маршрути c. 1-ви век от н.е. и E: регионът с форма на "Z" на развитите пътища. Морската търговия започва с по-безопасна крайбрежна търговия и се развива с използване на мусонните ветрове, което скоро води до търговия, пресичаща граници като Арабско море и Бенгалския залив. Южна Азия има множество морски търговски пътища, които я свързват с Югоизточна Азия.. Индийските връзки с различни държави от Югоизточна Азия . Използвайки морските търговски пътища, търговията със стоки на едро става възможна за римляните през 2-ри век пр.н.е. Римски търговски кораб би могъл да прекоси Средиземно море за един месец на една шестдесета от цената на сухопътните маршрути. Видими търговски пътища Полуостров Анадола лежи на търговските сухопътни пътища към Европа от Азия, както и на морския път от Средиземно море до Черно море. Записи от 19 век пр. н. е. свидетелстват за съществуването на асирийска търговска колония в Канеш в Кападокия (сега в съвременна Турция). Търговските мрежи на Стария свят включват Големия магистрален път на Индия и Пътя на тамяна на Арабия. Транспортна мрежа, състояща се от магистрали с твърда настилка, използващи бетон, направен от вулканична пепел и вар, е построена от римляните още през 312 г. пр.н.е., по времето на цензора Апий Клавдий . Части от средиземноморския свят, Римска Британия, речната система Тигър-Ефрат и Северна Африка попадат в обсега на тази мрежа в някакъв момент от тяхната история.

From the Arabian Peninsula, we look at an ancient caravan route through the desert to Syria. ; Along the way, several lush oases in the otherwise barren Syrian desert come to our rescue in the form of Marib and Petra, cite of the great tomb of Aaron that is carved out of a rock face, along with the beautiful city of Palmyra in Syria. Early development The period from the middle of the 2nd millennium BCE to the beginning of the Common Era saw societies in Western Asia, the Mediterranean, China and the Indian subcontinent develop major transportation networks for trade. One of the vital instruments which facilitated long distance trade was portage and the domestication of beasts of burden. Organized caravans, visible by the 2nd millennium BCE, could carry goods across a large distance as fodder was mostly available along the way. The domestication of camels allowed Arabian nomads to control the long distance trade in spices and silk from the Far East to the Arabian Peninsula. Caravans were useful in long-distance trade largely for carrying luxury goods, the transportation of cheaper goods across large distances was not profitable for caravan operators. With productive developments in iron and bronze technologies, newer trade routes—dispensing innovations of civilizations—began to rise. Maritime trade Evidence of maritime trade between civilizations dates back at least two millennia. Navigation was known in Sumer between the 4th and the 3rd millennium BCE, and was probably known by the Indians and the Chinese people before the Sumerians. The Egyptians had trade routes through the Red Sea, importing spices from the "Land of Punt" (East Africa) and from Arabia. Evolution of Indian trade networks. The main map shows the routes since Mughal times, Inset A shows the major prehistorical cultural currents, B: pre-Mauryan routes, C: Mauryan routes, D: routes c. 1st century CE, and E: the "Z" shaped region of developed roads. Maritime trade began with safer coastal trade and evolved with the manipulation of the monsoon winds, soon resulting in trade crossing boundaries such as the Arabian Sea and the Bay of Bengal. South Asia had multiple maritime trade routes which connected it to Southeast Asia, thereby making the control of one route resulting in maritime monopoly difficult. Indian connections to various Southeast Asian states buffered it from blockages on other routes. By making use of the maritime trade routes, bulk commodity trade became possible for the Romans in the 2nd century BCE. A Roman trading vessel could span the Mediterranean in a month at one-sixtieth the cost of over-land routes. Visible trade routes The peninsula of Anatolia lay on the commercial land routes to Europe from Asia as well as the sea route from the Mediterranean to the Black Sea. Records from the 19th century BCE attest to the existence of an Assyrian merchant colony at Kanesh in Cappadocia (now in modern Turkey). Trading networks of the Old World included the Grand Trunk Road of India and the Incense Road of Arabia. A transportation network consisting of hard-surfaced highways, using concrete made from volcanic ash and lime, was built by the Romans as early as 312 BCE, during the times of the Censor Appius Claudius Caecus. Parts of the Mediterranean world, Roman Britain, Tigris-Euphrates river system and North Africa fell under the reach of this network at some point of their history.

 






Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: virtu
Категория: Тя и той
Прочетен: 1933662
Постинги: 1141
Коментари: 1583
Гласове: 9336
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930