Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2011 10:04 - Петел на бунище
Автор: virtu Категория: Хоби   
Прочетен: 17587 Коментари: 35 Гласове:
30

Последна промяна: 01.09.2011 10:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

               Познавате го ! Той крачи гордо с изправен гребен ! Перата му пробляскват ! Ах , той е красавецът на света и е много горд от това ! Перата му са черни с син и зелен метален отблясък ! Има нещо величествено в походката , в наперената му същност . Гордо прехвръква на плета , там оглежда околността , за да се убеди , че няма друг такъв красавец като него . След това се качва на бунището и там се чувства на върха на славата си ! Изпъва врат и се провиква със все сила ! А Слънцето учудено се показва , за да види що за същество го вика . Засиява със всичките си цветове , пръска топлина по Земята и се радва , че е зърнало най-прекрасното творение , съществувало някога на света .

Тогава петелът гордо тръгва към своите кокошчици , изпълнил дълга си и този ден , а неговите възлюблени подтичват около него , покланят се и му разправят , как той е най-красивият петел , създаден някога от природата. И той е горд и самодоволен ! Рови из боклука , прикътква ги , като оглежда с късогледите си очи Хоризонта . Не че вижда нещо , ама и кокошките му не виждат , така че всичко е наред .

Когато пък някоя от кокошчиците му снесе яйце , О , тогава е радост неземна ! Започва едно кудкудякане из цялата махала ! Всички трябва да разберат за радостното събитие и как нашият герой има шанс да се размножи.

Кокошките му не могат да летят , едно че са тлъсти и им тежат някои части , второ че стопанката предвидливо им е отрязала крилата , така че даже и най-смелите от тях да не могат да излетят от двора . Те и във въздуха да са , какво ли биха видели с техните кривогледи и късогледи очи. На тях умът им стига колкото да кълват някое голишарче , невинно смесило се с тях и нарушило тяхното спокойствие .

И всичко би било наред , ако друг такъв хубавец , бил той бял или червен или с пърстри сивкави пера , не се появи в опасна близост . Тогава нашият герой наостря шпорите си и се нахвърля яростен да кълве с клюна си и да дере с нокти натрапника . Мислите , че той пази кокошките си? Какво заблуждение . На кокошките им е все едно , кой ще е петелът , какво оперение има и колко е гласовит . Че те даже го виждат размазано и само по кудкудякането го познават. Стоят отстрани безучастно и чакат развръзката от битката , за да разберат на кого да се поклонят . А битката е на живот и смърт ! Кръв се лее и обикновено единият напуска с окървавен гребен и пробита глава .

И какво им пречи всеки да си живее в своя ъгъл в двора , кокошки има за всички . На тях без това не им е ясна битката на народите .Само когато петелът започне да кълве някоя по главата , тя разбира какво той иска от нея.

 

Техният събрат в гората тетерев , кацнал на един клон , дотолкова се унася в песни , че даже пада от дървото , а долу го чака Кума Лиса , която умира за него , бързо го грабва и бяга да сподели със своите лисичета голямата си радост от срещата .

Прекрасен е светът , драги приятели и без петел просто не може да се съмне ! Това е ! 










Тагове:   de colores,


Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - :))))
01.09.2011 10:12
Знаеш ли какво мисли петела когато гони кокошката?
цитирай
2. virtu - Знам , Христо !
01.09.2011 10:14
Ха ха !
цитирай
3. goby3 - :)
01.09.2011 10:18
Аз знам какво си мисли кокошката ... нали съм кокошка! :)
цитирай
4. virtu - Да , Гоби !
01.09.2011 10:20
Аз също ! Щях да отлетя , ама още си стоя в селския двор ! :))
цитирай
5. katyia - Струва ми се, че петелът и кокошката
01.09.2011 10:48
са огледало, в което трябва да се огледат мъжът и жената - има какво да се научи :)
И аз бях провокирана в моето занимание от петелът и си го имам точно такъв - красив, наперен, сигурен че светът е негов :)))
цитирай
6. virtu - Идеята ми дойде , когато наблюдавах един двор в който съжителстваха три петела ,
01.09.2011 11:03
като описаните по-горе! Много се учудих , че всеки си седеше в своя си ъгъл и не закачаше другите. Около всеки си имаше кокошчици и те бяха доволни. Помислих си : Можело и така ! Чудно ми беше.
Бяха много красиви и това ме импулсира да напиша редовете. Аз обичам сутрин петел да ме буди ! :))
цитирай
7. katyia - Не мога да си спомня някога да ме е будил петел, а толкова ми се иска ....
01.09.2011 11:26
Ти си щастливка, щом имаш място, на което да отидеш и да те събуди петел. Усещането трябва да е знаменателно или поне на мен така му се струва де. Аз им имам страх на петлите обаче, зная че са много своенравни и стоя настрани от тях :)))
Иначе така отстрани ми се струва даже романтично. Но съм истински изненадана от това, което казваш - три петела съжителстват спокойно заедно!!!!
цитирай
8. virtu - И аз се учудих !
01.09.2011 12:55
Всъщност петлите са едни мили животинчета и никога не бих заклала петел , колкото и да съм гладна.
Петлите пеят на всеки час , винаги съм се чудила как познават до минута часа .
Започват от 3 , после 4 , после 5 и така докато Слънцето изгрее.
И носят радост , наистина , както носи радост песента на Славея или чуруликането на лястовичките . Божи творения с много заряд !
Аз и стих съчиних . Хе хе !
цитирай
9. katyia - Петелът е романтизма на градския човек.
01.09.2011 13:02
За мен той носи усещането за прекрасният факт, че днес започва един хубав ден, един нов ден и ние ще сме част от него. Петелът е онзи важен компонент от истинският, жив живот, останал в моето детство като неизживян докрай по начина, по който е най-добре, тоест да сме близо до земята, до първичните неща, до месенето на хляб и квасенето на мляко. Но това всъщност е само моето усещане, нищо повече. А пък аз къде се отнесох ...., кокоши му ти работи, да има да си говорим :)))))
цитирай
10. virtu - Може би и на мен ,
01.09.2011 13:18
на подсъзнателно ниво така ми действа песента му .
И ми напомня когато бях малка , когато татко и майка бяха около мен ! Ако ми беше студено , просто се сгушвах до тях !
Да е близо до земята е много здравословно в наши дни. И млякото е истинско . И плодовете си ги береш направо от дървото.
цитирай
11. vandela007 - Аз пък докато го четях, си мислех за ...
01.09.2011 13:49
Аз пък докато го четях, си мислех за Бойко Борисов.....
цитирай
12. virtu - Не съм имала него предвид ! Ха ха ! Каква алегория . Описвах реални случки и събития .
01.09.2011 14:51
vandela007 написа:
Аз пък докато го четях, си мислех за Бойко Борисов.....

цитирай
13. martiniki - много е хубав разказът на Ст. Стратиев, който се падна тази година на седмокласниците
01.09.2011 16:09
на втория модул - Черешата с алени сърца

а твоят разказ ми се стори неслучайна алегория
навсякъде би могло да е
цитирай
14. virtu - Алегорията не е случайна ,
01.09.2011 16:12
но не съм се целила в горните етажи на властта !
Мисля , че е общовалидна ! :))
цитирай
15. yotovava - :)))))))))))))))))))))
01.09.2011 16:26
цитирай
16. virtu - Валя ,
01.09.2011 16:29
всеки си го тълкува както му харесва ! Това му е хубавото ! :)))))
цитирай
17. dolsineq - Знаеш ли какво мисли петела когато ...
01.09.2011 16:42
hristo27 написа:
Знаеш ли какво мисли петела когато гони кокошката?

..................................
Не е ли по-правилно какво мисли кокошката, когато я гони петела, Ице?...;)
цитирай
18. alexs - Аз знам какво си мисли кокошката. . . ...
01.09.2011 16:56
goby3 написа:
Аз знам какво си мисли кокошката ... нали съм кокошка! :)

Какво ли си мисли кокошката когато я ГОНИ ПЕТЕЛА!
цитирай
19. mt46 - Хубав разказ! Не предполагах, че е по конкретен случай...
01.09.2011 16:58
Майка ми коли този петел, който кълве и напада другите. Така му се пада!... :)
цитирай
20. virtu - Случаят беше конкретен !
01.09.2011 17:02
Там всички си живееха мили и доволни !
Но като знам какви битки водят петлите за харем , описах друг един петел , не толкова миролюбив и много горделив !
А в същност онези , действителните Петлета бяха много добронамерени !
цитирай
21. lidislidis - Поздрави за постинга!:)))
01.09.2011 17:29
Буди много асоциации ! Разсмя ме!;)))
цитирай
22. virtu - Радвам се , Лидис ! :))
01.09.2011 17:30
lidislidis написа:
Буди много асоциации ! Разсмя ме!;)))

цитирай
23. mamas - Разказваш интересно :)
01.09.2011 18:10
Поздрави!
цитирай
24. virtu - mamas , здравей ! :))
01.09.2011 18:34
mamas написа:
Поздрави!

цитирай
25. tili - Та какво си
01.09.2011 21:50
мислеше петела? Разменяте си разни кодове с Христо, а аз се чудя:)
цитирай
26. virtu - Тили Лили , петелът си мисли : Ако не я стигна , поне ще се сгрея.
01.09.2011 22:02
Кокошката си мисли : дали не тичам много бързо ! :))
цитирай
27. virtu - off topic
01.09.2011 23:13
:(
цитирай
28. tili - Знаех си аз, че тук
01.09.2011 23:15
има китайска кутия:) Абе винаги търси двойното дъно, хехех:)
цитирай
29. virtu - И всеки може да си тълкува както си иска ! Няма да слагаме ограничение пред въображението !
01.09.2011 23:21
tili написа:
има китайска кутия:) Абе винаги търси двойното дъно, хехех:)

цитирай
30. get - - Който разбира от тайни и загадки - Да питам !
02.09.2011 00:10
tili написа:
има китайска кутия:) Абе винаги търси двойното дъно, хехех:)


- Защо, народът ни използва речетатива "герест ... златоперест" за тази птица, вестител на един балкански бог ?
- Кога "дяволите се скриват" ? :)))

от Гет ктист
цитирай
31. mitkaloto - Разсмя ме....Благодаря.
02.09.2011 14:58
Разсмя ме....Благодаря.
цитирай
32. virtu - Ооооооооооооооооооо , Миткало , добре си ми дошъл ! :))
02.09.2011 17:30
mitkaloto написа:
Разсмя ме....Благодаря.

цитирай
33. virtu - Гет , ясно е че призори , дяволите бягат , защото Слънцето ще ги освети и всички ще ги видят.
02.09.2011 17:32
Защо петелът е герест-златоперест ще проверя ! Аз да не съм банка от знания ? :))
цитирай
34. get - - Докато още не е кръстено детето, на въглен зад вратата се слагат пера от василовския петел
03.09.2011 10:24
- „да замирише малко и да бягат дяволите" !! (според народната ни обредност) ? - Която ние съвременните българи сме забравяли ... а са ни приучили, да "знаем" че, на Васильов ден ... се празнува циганската Нова година !! :(((
virtu написа:
Защо петелът е герест-златоперест ще проверя ! Аз да не съм банка от знания ? :))

- Дяволът "бяга" при "Първи петли" !! - Но защо ?
- Петльо е вестителят на Слънчевият бог - поради това е "герест ... ЗЛАТОперест" . Отделно ... герест ... перест ?? - Ако се заровим в етимология(на старият български) откриваме и производни думи "Перчиш-ерчиш" (?) това идва да ни кажа, че той символизира ""изправянето-противопоставяне" на силите на "мрака" - пък поради това го оприличават на "Героя"-Херос(а) !!

- Тъжно ... колко тъжно, отучили са ни да знаем !! :(((

от Гет ктист - "свидетелят"
цитирай
35. virtu - А ние се мъчим да си го
03.09.2011 10:44
ПРИПОМНИМ! :))
За етимологията на думите имам наблюдения и как тя се изкривява в речниците. Ха , от учьоните и знаещите , дет ще ни опраят ! :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: virtu
Категория: Тя и той
Прочетен: 1933856
Постинги: 1141
Коментари: 1583
Гласове: 9336
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930