Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
23.01.2023 20:43 -
ИСТОРИЯ НА НАЦИСТКИТЕ ЛАГЕРИ НА СМЪРТТА В РИСУНКИ
Автор: varg1
Категория: История
Прочетен: 1630 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 23.01.2023 21:21
Прочетен: 1630 Коментари: 1 Гласове:
8
Последна промяна: 23.01.2023 21:21
19 януари 1902 Еврейският художник Давид Олер е роден във Варшава. През 1918 г. емигрира във Франция. През март 1943 г. е депортиран в Аушвиц, където е принуден да работи в Sonderkommando. След войната той показва ужасяващия свят на газовите камери в рисунки и картини.
Давид Олер е роден на 19 януари 1902 г. във Варшава. Учи в Академията за изящни изкуства във Варшава. През 1918 г. заминава за Берлин, а по-късно за Париж, където се установява за постоянно. Той принадлежи към така наречената Парижка школа. Работил е за различни филмови студиа (създал сценографии, костюми и рекламни плакати), сред които Paramount Pictures, Fox и Gaumont. На 20 февруари 1943 г. поради еврейския си произход е арестуван от френската полиция и поставен в лагера Дранси. На 2 март той е депортиран оттук в германския нацистки концентрационен и унищожителен лагер Аушвиц, където е регистриран под номер 106 144. През целия си престой в лагера той работи в Sonderkommando, специална работна единица, принудена от Германците да помагат в работата на крематориумите и газовите камери. На 19 януари 1945 г. Давид Олер е евакуиран от Аушвиц дълбоко в Третия райх. Отначало той е изпратен в лагера Маутхаузен, а след това в Мелк, където работи, наред с други, в подземния проход. На 7 април той е прехвърлен в Ебензее, където е освободен от американската армия на 6 май 1945 г. Малко след войната е създадена поредица от около 70 рисунки, които в по-късните години служат като вдъхновение за Давид Олер да създаде шокиращи маслени картини. Много подробният запис на последващите етапи на унищожението и сцени от живота на лагеристите е с изключителна документална стойност. Той съдържа планове на крематориумите и газовите камери, както и рисунки, изобразяващи сцени, случващи се в тези сгради.
Давид Олер е роден на 19 януари 1902 г. във Варшава. Учи в Академията за изящни изкуства във Варшава. През 1918 г. заминава за Берлин, а по-късно за Париж, където се установява за постоянно. Той принадлежи към така наречената Парижка школа. Работил е за различни филмови студиа (създал сценографии, костюми и рекламни плакати), сред които Paramount Pictures, Fox и Gaumont. На 20 февруари 1943 г. поради еврейския си произход е арестуван от френската полиция и поставен в лагера Дранси. На 2 март той е депортиран оттук в германския нацистки концентрационен и унищожителен лагер Аушвиц, където е регистриран под номер 106 144. През целия си престой в лагера той работи в Sonderkommando, специална работна единица, принудена от Германците да помагат в работата на крематориумите и газовите камери. На 19 януари 1945 г. Давид Олер е евакуиран от Аушвиц дълбоко в Третия райх. Отначало той е изпратен в лагера Маутхаузен, а след това в Мелк, където работи, наред с други, в подземния проход. На 7 април той е прехвърлен в Ебензее, където е освободен от американската армия на 6 май 1945 г. Малко след войната е създадена поредица от около 70 рисунки, които в по-късните години служат като вдъхновение за Давид Олер да създаде шокиращи маслени картини. Много подробният запис на последващите етапи на унищожението и сцени от живота на лагеристите е с изключителна документална стойност. Той съдържа планове на крематориумите и газовите камери, както и рисунки, изобразяващи сцени, случващи се в тези сгради.
Напомняне за желаещите да дойдат в РПЦ н...
Само насън е прието!
Русия конфискува $440 млн. от най-голяма...
Само насън е прието!
Русия конфискува $440 млн. от най-голяма...
Следващ постинг
Предишен постинг
Виж най-новият откъс от Късният дъжд, който публикувах - отговорността на еврейския и мирския народ
https://elizabethborislavova.blog/poezia/2023/01/24/nebesniiat-syd-za-otgovornostta-na-evreiskiia-i-rimskiia-nar.1852699
цитирайhttps://elizabethborislavova.blog/poezia/2023/01/24/nebesniiat-syd-za-otgovornostta-na-evreiskiia-i-rimskiia-nar.1852699
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71344
Блогрол